Huurbieding.nl verbaasd over explosieve groei in aantal reacties

22 april 2020

Huurbieding.nl verbaasd over explosieve groei in aantal reacties


Huurbieding.nl verbaasd over explosieve groei in aantal reacties
Ondernemers zoeken een plek om zichzelf te kunnen horen nadenken.

Als online huur- en verhuurplatform van bedrijfspanden zakt de moed je in de schoenen zodra je het woord crisis hoort. Daar gaan we, dacht Huurbieding.nl eigenaar Kees Jan Verplanke. Maar niets blijkt minder waar. Tegen de verwachtingen in stijgt het aantal reacties van potentiële huurders op het platform de afgelopen maand aanzienlijk. Waar er normaal 1250 unieke reacties per maand binnenkomen, tikt de reactieteller in maart de 1600 aan. Reden? Ondernemers zoeken kleine, rustige werkplekken en vinden die op Huurbieding.nl.

Veel animo onder huurders voor kantoorruimte tot 200m2.
Je kent ze wel. De zzp’ers die zwoegen op zolderkamers of driftig typend hun werk doen in hippe horecagelegenheden. Deze ondernemers hebben door de coronacrisis misschien niet alleen werk verloren, maar ook een werkplek. Luidruchtige kinderen en partners nemen zolderkamers over en horecagelegenheden zijn tot nader order gesloten. Tijd voor een zoektocht naar een plek voor jezelf om gefocust te kunnen werken. “Het aantal reacties op ons platform is explosief gestegen”, aldus Kees Jan. “We zien dat er veel gereageerd wordt op werkplekken en kantoren tot zo’n 200m2. Voornamelijk de kleine kantoren met ruimte voor maximaal 5 bureaus zijn in trek.”

Meer verkeer op het platform
Sinds de coronacrisis is er dus meer ‘winkelpubliek’ op het huur- en verhuurplatform. Naast sociale platformen als Facebook en Instagram, spenderen mensen namelijk ook ‘zakelijk’ meer tijd op het wereldwijde web. Daar is ruimte voor doordat er geen sociale evenementen, denk aan netwerkborrels of beurzen, plaatsvinden. Waar dit normaal de plekken zijn om aan bedrijfsruimte te komen, zijn online platforms nu de go-to. Doordat het bij veel bedrijven nu ook een stuk rustiger is, hebben ondernemers juist nu de tijd om zich te oriënteren op potentiële, nieuwe kantoorlocaties.

Het bezichtigen van een werkplek is nog wel een ding. Of en op welke manier een bedrijfspand bezichtigd wordt door een potentiële huurder, is aan de huurders en verhuurders zelf. “Als het maar op de gepaste 1,5 meter afstand gebeurt, zijn wij oke”, aldus Kees Jan. Nieuw zijn de virtuele bezichtigingen waarin een verhuurder of bedrijfsmakelaar middels een video zijn of haar pand laat zien. Soms in de vorm van een professionele video, maar ook rondleidingen met behulp van Skype zijn interessante, nieuwe mogelijkheden die beide partijen omarmen.

 

Terug naar het nieuws overzicht